comprehensive.. you have to translate.. free and open (and open source) ontologia book.. cognitive structuring, constructive cognition, structural cognition, constructivist epistemology.. here..now.. down..real.. BAŞLANGIÇ USLAMLAMALARI Hiçbir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz, o halde bir-şeyler hep -her zaman- (ya da geçmişten bu yana) varolmalıdır. (Neden bir şeyler varolmalıdır. ? Neden sadece "bir şey" ler? Neden sadece "tek" "bir şey"ler? ve Neden sadece "bir şey"lerin "Tek"'i ?) (Tek nedir? Bir nedir? Şey nedir?) (Neden geçmişten bu yana? ve geçmişten bu yana ne demektir? ) (İkincisi olmayan -kendi- 'bir midir' 'tek midir' 'sıfır mıdır') (İkincisi olmayan sayılır mı?) Hiçbir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz, o halde bir-şeyler (ilk özne kapsamında tanrı, ilk madde, ilk durum ilk alan -önceki durum ve yer kapsamında hiç vb) her zaman -ondan önce- varolmalıdır Hiç-bir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz, o halde bir-şey, bir-şeyler ya da çok-şeyler her zaman varolmalıdır. Hiçbirşey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde bir şey, bir-şeyler ya da çok-şeyler ya da tüm şeyler (tüm her şey/ler) (olduğu gibi) her zaman varolmalıdır. Bir şeyler baştan beri varolabiliyorsa çok şeyler baştan beri varolabilir Çok ya da tek bir şey baştan beri varolabiliyorsa neden tüm herşey baştan beri varolamıyor? Baştan beri ne demektir? Baş var mıdır? (Başın varoluşu hipotez midir?) Bir ya da çok şeyler baştan beri varolabiliyorsa, tüm şeyler (tüm herşey/ler) baştan beri varolabilir . Bir şeyler hep varolmalıysa (hep vardıysa) nasıl bir başlangıçtan sözedeceksin? (yaratım ve oluşma farketmez) Bir şey/bir şeyler her zaman varsa bir başlangıç yoktur. Bir şey/bir şeyler ya da çok-şey ya da tüm-herşey her zaman varsa bir başlangıç yoktur. Aslında hiç ya da tek-bir-şey bile baştan beri varsa aslında bir başlangıç yoktur-(farketmez?) Bir şeyler her zaman varolmalıdır o halde bu bir şeylerin varolması başlangıçtan öncedir ve o halde başlangıçtan önce bir şeyler vardır Başlangıçtan önce bir şeyler varsa başlangıç çelişik Başlangıçtan önce bir şeyler varsa başlangıç, sabit değil, başlangıç değildir Hiçbir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde bir başlangıç varsa bile başlangıçtan önce bir şeyler hep -her zaman- varolmalıdır. Başlangıçtan önce bir şey varsa başlangıç yoktur ya da başlangıçtan öncekinin başlaması öbür başlangıçtan öncedir o başlamışsa başlangıcın kendi çelişkilidir. Başlangıcın kendi çelişikse Hiçbir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde bir başlangıç, oluş varsa bile başlangıçtan, oluştan önce bir şeyler hep -her zaman- varolmalıdır. O halde başlangıç başlangıç ve oluş oluş değildir Bir başlangıç yoksa hiç bir şey oluşmamıştır. Varolmamıştır çünkü yok değildi. Bir-şeyler her zaman varolmalıysa ilk-şeyler olamaz bu varlık (ilkler) çoğaldı demek olacak Bir kere herşey hiçşeyden "hep ve her" (şey) olamaz. hiç adı üstünde hiçtir her adı üstünde herdir. yani "hiç-bir-şey" değil "her-bir-şey" hiçten ve yoktan var ve yok ya da her olamaz. Bir kere hiç her olamaz yok var olamaz Hiçbirşey hiçten her ye da hep ve hep ve herden hiç olamaz o halde herşey hepti Her-bir-şey hiç-bir-şeyden türeyemez o halde her-şey her-şeyden türememiş . Türemeksizin var. Eğer hiçbirşeyden bir herbirşey olsaydı yoktan var da olurdu. Eğer hiç şey her şeye diyalektik olarak dönüşüyorsa bu dönüşüm sonsuz ama mantıksız Doğrusu şu değil mi? Herşey yoktan varolamaz o halde herşey hiçbir zaman yok değildi ve herşey her zaman var POST 2 Varlıkta; Önceki Baştaki İlk Özne ,Önceki Baştaki İlk Tanrı, Önceki Baştaki İlk Madde, Önceki Baştaki İlk Hiç, Önceki Baştaki İlk Bilinmez Durum, Önceki Baştaki İlk Patlama (Ya da İlk ve Son Evren) Cinsinden İlk Hareket ve İlk Neden/İlke (Nedensellik) ya da Herhangi İlk Önceki En Baştaki İlk Durum Tekilliği ve Buna Dair Başlayarak ve Sonradan Oluşarak Gelişerek Varlıklaşma Çözümlemesi Hataları ve Yanılgısına Dair Hiçbirşey yoktan varolamaz derken aslında tümherşey yoktan varolamaz diyoruz Yani şu an varolan tüm herşey ve biz yoktan varolamayız ve yoktan var-olmadık diyoruz. Yani aslında bu cümle apaçık. Hiçbirşey (ya da her şey) varolmadı çünkü (ya) herşey (ya da bir şeyler) vardı. İki önermeyi kontrollü bir şekilde bölün. (Daha önce) Bir şeyler mi vardı (Daha önce) Herşey mi vardı. İkisini de sınayın.. (Bir nedir? her nedir? ikisi olmayanın bir'i olmaz. Çokluk olmaksızın 'bir' sayamazsın sıfırdır. Çokluk kümesinin indirgeme ya da başlangıç elemanı bir'dir. ama birim ya da indirgeme doğru kavram) (Ama ille de her şey yoktu diyeceksek herşeyi oluşturacak "bir şeyler" vardı demeliyiz. O da çelişiktir tıpkı Tanrı gibi) Hiçbir şey (yoktan ya da varlık ve kendi olmayandan) varolmadı herşey vardı ve yerindeydi. Kuşkuya yer bırakmayacak şekilde. Tümherşey sadece ve sadece tümherşeyden ya da tüm herşey cinsinden olandan varolabilir Tümherşey yoktan varolamaz o halde tüm herşey ya da tüm herşey değilse de bir şeyler önceden beri hep varolmalıdır diyoruz Yani tümherşey her zaman ve hep varolmalıdır dersek bence sorunu çözüyoruz ama demezsek ve araya bir hiç seti, tanrı seti ve ilk başlangıç seti çekersek; Tümherşey var değildi ama birşeyler de yok değildi (vardı) deriz Soru:Varolan nedir? O bir şeyler nedir? Cevap Din: Tanrı vardı. Cevap Bilim: Hiçlik ya da bilinemez/tanımlanamaz ön durum vardı. Ve tümherşey daha önceden tümherşey değildi ve birşeyler (hiç bilinmeyen tanımlanmayan) formundaydı ve birşeylerden tümherşey oluştu deriz ki Bir şeyler vardı ve bir şeyleri (tüm şeyleri) oluşturabilir deriz Ama bu durumda bir şeyler (hiç ya da tanrı) yine ezeli ve sonsuz öncesiz olacak. Yine oluşma kavramı zamanla çelişecek ve bir şeylerin başlaması yine de çelişkilidir ve yoktan türemediğimizi ve ezeli bir şeylerin oluşunu mutlak kabul edeceğiz. Ezeli bir şeylerin oluşunu mutlak kabul bizi ezeliyeti kabule götürecek. Bu da başlangıçsızlık demektir. o halde ilk hareket bir yanılgıdır. varsayım. Yani ezeliyette bir hareket ya da ilk hareket öne süreceğiz ki bu saçmadır. Ezeliyette ilk hareket saçmadır. Oluş saçmadır. Başlangıç saçmadır. Eğer hiç ezeli diyorsan hiç ezelidir. Yine başlangıç kavramı ve zaman kavramıyla yine çelişeceğiz. Yani hiç ve ilk patlamayı ele alalım. Tanrının tanrısı gibi hiçin hiçini aramalıyız. Patlamanın patlamasını... Öncesini. Hiçte sonsuz belirsiz bir süre içinde varlığın oluşumu/çekirdeği bekledi de bekledi mi? Varlık oluştu demek saçmadır bu hipotezdir. Tek bildiğimiz varolduğumuz, var olduğu gerçeğidir. Yok ya da hiçe dair hiç bir bulgu yok. Hiç'te bir insan varsayımı Tanrı gibi . Başlangıçta öyle. Başlangıç ya da diğer incelemeler hipotez olarak ele alınmalı Sonuç olarak; oluşma ve zamanın-oluşun başlangıcı ya da varlığın/evrenin ilk kez başlaması ve oluşması ya da ilk ve tek evren oluşu gibi zamana dayalı başlangıç hipotezleri ve çözümlemeleri kesin olarak çelişiktir. Bir tek evrenin varolması ya da başlangıcının çözümlenmesi denenmesi üzerinden varlık/olma çözümlenemez. Evrenin başlangıcı çözümlense bile ki bize göre yine başka bir evren içinde doğuştan başka indirgeme ve çözümleme hata olacaktır. Bunlar bize varlık'a dair herhangi net bir ipucu vermeycektir. Sözde evrenin başlangıcı varlığın başlangıcı demek değildir ve analitik olarak varlığın başlangıcı bulunamaz, tutarsızdır/çelişiktir. Evren evren, varlık varlık içinde doğar gelişir, kendinden (kendi cinsinden) türer başka şeyden türeyemez. Türemeler başlangıçsızdır ve başlayamaz ve başlamamıştır. Varlığın herhangi cinsinden, kendi olmayan cinsten ilk tekili indirgemesi yoktur. Olamaz. Sonradan çoğullanmamıştır. Varlık için doğru kavram; sonsuzdan beri/bu yana sonsuz ve ilksizden beri ilksizdir, bu ikisi arasındadır. Başka zaman çerçevesi anlamsız. Öncesiz sonrasız ve ilksiz başsız ve başlangıçsız varlık her zaman daimdir. Zaman geniş hep/her zamandır. Önce sonra kavramı sınırlıdır ve ya da önce sonranın ne en sonu ne de ilk başı var.Yok.. POST 3 Hiç Hiçlik Hiççilik Kavramına Dair Fikirlerim Var <--> Yok (Var'ın karşıtı Yok'tur) Hiç <--> Hep/Her (Hiç'in karşıtları dilimizde Hep ya da Her'dir) Var yoktan gelemez, türeyemez deriz, termodinamikten bahsederiz. Aynısı. Her hiç'ten gelemez türeyemez olmalıdır. Zıtlıklar ya da karşıtlar, bunlar birbirine göredir ya da bir diğerini tanımlanmaksızın tanımlanamaz. Hiç kavramı çok basitçe bana göre uzundan bahsetmeksizin kısa kavramının yapılanamamasında olduğu ve ve uzunun kısayla bağlı oluşu gibi, aynı an da tanımlanışı/tanım görüşü gibi her ve heple bağlı aynı an da var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder